Geri Bildirim Ver(ebil)mek

Hakikati konuşmak için iki kişiye ihtiyaç vardır—biri konuşan, diğeri de dinleyen. 

(Henry David Thoreau)

İş hayatında yöneticilerin sağlıklı yürütmekte zorlandığı bazı konular vardır. Bunlardan birisi de hiç şüphesiz, çalışanlarınıza geri bildirim vermeniz gereken durumlardır.

Sözlük manası ile geri bildirim;

  1. birlikte iş yapan insanlar arasında, genellikle bir projenin ya da yapılan işin değerlendirilmesi biçiminde, enformasyon akışı,
  2. iş performansına ya da işle ilişkin davranışlar konusunda gözlem paylaşımı,
  3. olumlu, üretken değişimin ilk adımı

olarak ifade edilmektedir.

Konuyla ilgili olarak, geçenlerde okuduğum Harvard Business School yayınlarından “Geri Bildirim (Giving Feedback)” adlı kitaptan faydalı bulduğum bir kaç noktayı sizlerle de paylaşmak istedim;

  • Çeşitli meydan okumalarla karşı karşıya kalan çok sayıda kuruluşa danışmanlık yapan bir kişi olarak, faaliyet gösterilen iş kolunun niteliği ne olursa olsun, örgütsel yaşamın bütün alanlarında birkaç önemli benzerlik olduğunu gördüm. Bunlardan biri, sık ve açık geri bildirimin damgasını vurduğu, “olumlu” ve “yapıcı” mesajların dengeli olduğu örgütsel sistemlerin genellikle kuruluşa sadık, değerli ve öğrenmeye, değişmeye açık çalışanlara sahip olmalarıdır. Geri bildirimin eksik olduğu ya da büyük ölçüde eleştirel performans yönetimine ilişkin konuşmalarla sınırlı tutulduğu kuruluşların ise genellikle kuşkucu; sadakatlerini,fikirlerini ve enerjilerini kendilerine saklayan; ve yönetimi küçümseyen çalışanlara sahip olmalarıdır.
  • Geri Bildirim Nedir ?
    • Geri bildirim işyeri için sağlıklı bir canlandırıcı olmakla birlikte, çoğu insan o anın gerginliğini yaşar. Geri bildirim hiç de hoşlanılacak bir şey olarak görülmez.
    • Geri bildirim sözcüğünün çoğu insan için yargılama anlamına geldiği anlaşılıyor; o nedenle geri bildirim, ne veren ne de alan için özlenecek bir şeydir. Alan taraf çoğu zaman beklenen olumsuz mesajı engellemek için bir kalkan oluşturur. Veren taraf ise, çocuğunu azarlayan bir anne veya baba gibi görülmek ve sağlıklı bir ilişkiye zarar veren kişi olmak istemez. Oysa geri bildirim karşı tarafın karakterine yönelik bir yargılama olmamalıdır.
    • Geri bildirimden amaç, ya iyi yapılan bir işi takdir etme ya da yapılan işi daha da iyileştirmeye yönelik bir öneri olarak, hem bir davranışa hem de sonuçlarına ilişkin nesnel bir mesaj verebilmektir.
    • Geri bildirimde hedef, o geri bildirimin alıcısını – bir şeyler öğrenerek, yetişerek ve değişerek, ilerlemeye teşvik etmektir.
  • Geri Bildirim Ne Değildir ?  Bir cezalandırma biçimi değildir. Geri bildirim karşı tarafın sağlıklı yetişmesini temin amacıyla yapılan bir beslemedir. O nedenle, şu aşağıdakileri aklınızdan çıkarmayın:
    • Geri bildirimin olumsuz olması şart değildir.
    • Geri bildirim, tek taraflı bir monolog değildir.
    • Geri bildirim, bir güreş müsabakası olmak zorunda değildir.
    • Geri bildirim, bir kişisel saldırı fırsatı değildir.
    • Geri bildirim, söz konusu olabilecek biricik bakış açısı değildir.

Son SÖZ : Yönetici olarak sürekli gelişmek istiyorsanız, geri bildirime ihtiyacınız var demektir. Geri bildirimi hem vermesini hem de almasını bilmeniz gerekir.

Reklamlar

Geri Bildirim Ver(ebil)mek” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Geri Bildirimde Bulunurken Sıklıkla Yapılan 10 Hata | Harun Esener

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s