Dijital Pazarlama, E-posta Pazarlama, E-ticaret, Pazarlama, Yararlı Bilgiler

E-postalar Inbox’a Nasıl Düşecek?

Ne kadar iyi bir e-pazarlamacı olursanız olun, gönderdiğiniz e-postalarınızın müşterilerinizin inbox’ına (gelen kutusu) ulaşmasını engelleyecek henüz bilmediğiniz bir çok şey olabilir. Tüketici kanunları, regülatif düzenlemeler daha sıkı hale geldikçe ve spam filtreleri gittikçe karmaşık bir seviyeye ulaştıkça, e-postaların ulaşımını etkileyebilecek her hususu öğrenmeniz başarılı gönderimler yapabilmeniz için faydalı olacaktır.

Mesajlarınızın başarılı bir şekilde iletilmesini istiyorsanız, e-posta pazarlamacılığında (e-mail marketing) proaktif olarak uygulayabileceğiniz öncelikli kurallara beraber bakalım;

  1. Öncelikle müşterilerinizden izin alın. Sadece, sizinle iletişim kurmak için bilgilerini paylaşan kişilere e-posta gönderin.
  2. Bülten üyeliği için kayıt olan müşterilerinizi, çifte kayıt (double opt-in) metodu ile listenize ekleyin. Böylelikle kişiler kendi izinleri olmadan listeye eklenmez ve şirketinizin, gönderen bilgilerinin itibar kaybetmesinin önüne geçersiniz.
  3. Kesinlikle e-posta listesi satın almayın. Satın alınmış listeler, spam olarak algılanacağının yanı sıra, izinli datanızı da kirletecektir. Böylece, zamanla mevcut datanıza da gönderim yapamaz hale gelmeniz kaçınılmaz olacaktır.
  4. Kullandığınız gönderen bilgilerinin tanınır olmasına dikkat edin. İzni A markası ile toplayıp, gönderimi B markası için yaparsanız yine spam olarak algılanırsınız.
  5. E-postalarda anında üyelikten çıkış seçeneğini bülten abonelerine her zaman sunun. Çıkış linkini mümkün olan en görünen alana yerleştirerek, bülten üyeliğini sonlandırmak isteyen kullanıcının spam şikayetinde bulunmasını ve gönderen bilgilerinizin itibar kaybetmesini önleyebilirsiniz.
  6. Veritabanınıza yeni giren müşterilere mutlaka hoş geldiniz mesajı ya da mesajlar serisi göndererek onları en başından kendinize bağlayın.
  7. Müşterilerinize, hedefe yönelik ve hedef kitleyle alakalı e-postalar ile ilgilerini çekecek içerikler gönderdiğinizden emin olun. Bunu da en iyi müşterilerinizi ayrıştırarak ve ilgi alanlarını öğrenmeye çalışarak yapabilirsiniz.
  8. Mesaj gönderim sıklığınızı kontrol edin. Çok fazla mesaj gönderiyorsanız, gönderimlerinizi azaltarak bülten üyelerinin şikayet oranını düşürebilirsiniz.
  9. E-postalarınızda mesaj konusuna (subject line) önem verin ve içerikle daha ilgili hale getirin. Hatta gönderimden önce bir kaç mesaj konusu opsiyonunu test edin.
  10. Markanıza ait e-postalar uzun süre arka arkaya okunmadığı ve tıklanmadığı zaman bu hareketsizlik marka repütasyonunu olumsuz etkileyeceğinden pasif durumdaki üyelere gönderimi durdurun ve onlar için farklı stratejiler geliştirerek tekrar aktif olmalarına katkıda bulunun.
  11. Spam filtreleri eskisine göre daha agresif olduğundan bazen kişilerin önem verdiği e-postalar bile spam kutularına düşebiliyor. Bülten abonelerinizden gönderen bilgilerinizi beyaz listeye almalarını talep ederek ulaşım oranlarını arttırabilirsiniz.
  12. Kampanyalarınızı kesinlikle alanında tecrübe sahibi şirketler üzerinden gönderin ki, size spam filtrelerine takılmadan gönderimlerinizi yapabileceğiniz bir ortam sağlayıp, gerekli danışmanlığı verebilsinler.

Kaynak : http://www.euromsg.com

Reklamlar

“E-postalar Inbox’a Nasıl Düşecek?” için bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s